De laatste jaren is online marketing steeds belangrijker geworden voor ondernemingen. Zowel grote als kleine bedrijven merken dat een goede online marketingstrategie de positie van het bedrijf kan versterken ten opzicht van haar concurrenten. Online marketing is dan ook niet meer weg te denken uit het groeiplan van veel bedrijven. Wel twijfelen veel ondernemers tussen het uitbesteden en het zelf doen van online marketing. In dit artikel willen we je hier iets meer over vertellen. 

Uitbesteden

We beginnen met het toelichten van het uitbesteden van online marketing. Het voornaamste voordeel hiervan is dat specialisten aan het werk gaan om jouw online positie te verbeteren. Allereerst wordt er samen met jou een plan opgezet waarin elk onderdeel van online marketing wordt toepast op jouw bedrijf. Daarna gaan de specialisten aan het werk. Dit is niet 1 iemand die alles voor jouw site doet, maar deze experts zijn vaak per onderdeel verdeeld. Zo gaat een SEO specialist aan het werk via linkbuilding om jouw bovenaan de Google zoekresultaten te krijgen staan. Op deze manier hoef jij je niet druk te maken of je de juiste technieken toepast. 

Zelf doen

Er zijn bedrijven die er voor kiezen om hun online marketing zelf te gaan doen. Dit zijn voornamelijk bedrijven die geen gebruik kan maken van alle online marketing categorieën, maar zich bijvoorbeeld alleen focussen op social media. In dat geval kan het uitbesteden soms hoog in de kosten lopen wanneer dit ook gedaan kan worden door een interne medewerker. Natuurlijk zijn er wel alsnog veel tools en kennis voor nodig om ook social media optimaal te benutten. Denk hier daarom goed over na. Bekijk voor wel even de mogelijkheden wat betreft online marketing uitbesteden.