Als je online bezig bent om jezelf beter vindbaar te maken, dan kun je wel eens ergens tegenaan lopen. Alle mensen hebben een eigen mening en het ene bedrijf zegt dit en het andere bedrijf zegt dat, maar wat klopt er nu wel en wat niet? Welke factoren helpen je echt verder en welke dingen kun je beter niet doen? Je komt helaas de conversie verhogen valkuilen tegen en daar moet je dan ook tegen opgewassen zijn.
Een van deze valkuilen is dat je geen goed inzicht hebt in wie dat de klant is. Misschien ben je volop aan het investeren in SEO maar waar focus je je dan op? Soms denken mensen dat ze er goede resultaten mee kunnen behalen in grote tijd en betalen daarvoor, maar dan moet de doelgroep wel echt helder zijn.
Doe wat aan de conversie verhogen valkuilen
Je moet om te beginnen dus een goed beeld hebben van wie je klant is, anders kom je weer terug bij de conversie verhogen valkuilen. Je moet goed weten waar dat de klanten naar op zoek zijn, hoe ze aangesproken willen worden, wat ze aan informatie nodig hebben om overgehaald te worden om juist voor jou te kiezen. Ook moet je weten wat de concurrentie doet en dan kun je kijken of dat een goede optie is die je ook toe gaat passen of dat jij een hele andere weg in gaat slaan.